رسول جلایی:

˜موزه دفاع مقدس گیلان پروژه منحصر به فرد فرهنگی است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان پارک موزه دفاع مقدس را قله فعالیت‌های خوب در حوزه دفاع مقدس دانست و گفت: پارک موزه دفاع مقدس گیلان پروژه منحصر به فرد فرهنگی است که از این حیث هیچ جانشینی ندارد.
کد خبر: ۱۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹ - 12March 2014

˜موزه دفاع مقدس گیلان پروژه منحصر به فرد فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از رشت، "رسول جلایی" مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان در نشست خبری که  با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد، خانواده های شهدا را خاکریز اول دفاع از شهدا دانست و اظهار کرد: فراموش نکردن یاد شهدا کافی نیست، باید کاری کرد که یاد شهدا باقی بماند.

وی با بیان اینکه باید ماندگاری یاد شهدا از نامشان سبقت بگیرد، افزود: برگزاری یادوارههای شهدا یکی از راههای ماندگاری یاد شهدا در کشور است که خوشبختانه در طول سال شاهد برگزاری برنامه های خوبی در این زمینه هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری کار برای شهدا نباید از جنس کارهای زینتی باشد، تصریح کرد: شهدا باید به صورت واقعی در کشور حضور داشته باشند و گرامیداشت یاد آنان از واجبات است نه مستحبات.

جلایی با بیان اینکه نهادن عکس شهدا در اماکن مختلف تنها جنبه زینتی گرامیداشت آنان است، متذکر شد: مسائل تشریفاتی و زینتی باید از امور مربوط به شهدا خارج شود و ارزش ذاتی و ثابت شهدا الگوی زندگی ما قرار گیرد در این صورت ما متصل به ارزشی می شویم که با هیچ غباری پاک نمی شود، اگر رنگ ثابت زندگی انسان رنگ شهدا نباشد کوچکترین تلاطم و ناملایمات در زندگی انسان را برهم می ریزد.

وی با بیان اینکه صحبت از مقاومت در برابر دشمنان و ایستادگی محور اصلی سخنرانی ها در مراسمات مربوط به شهدا است، یادآور شد: سخنرانی در خصوص ایستادگی و ایثار و مقابل با فتنه های دشمنان جزء واضحات یاد شهدا است و نباید آن را به سخنرانی جناحی ارتباط داد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه شهید یک جریان و جریان ساز برای دیگران است، بیان کرد: تجلیل از شهدا در واقع گرامیداشت جریان شهادت است، هرچند از خودگذشتگی های شهدا به این آسانی گرامی داشته نمی شود و هرکاری کنیم برای شهدا باز هم کم است.

جلایی با اشاره به حضور زائرین در مناطق عملیاتی جنوب کشور عنوان کرد: اعزام  های کاروان راهیان نور تنها برای مشاهده موقعیت جغرافیایی زمان جنگ نیست بلکه هدف این است که این جریان قطع نشود و به واسطه ارتباط با شهید و شهادت بتوانیم از برکات آن در شرایط امروز جامعه بهرهمند شویم.

وی با اشاره به پروژه پارک موزه دفاع مقدس متذکر شد: بخش قابل توجهی از پروژه هنوز باقی مانده است و ما همچنان مشغول لایروبی استخر هستیم که خود از طرفی بسیاری از مشکلات مردم ساکن در آن حوالی را از بین برده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه پارک موزه دفاع مقدس گیلان پروژه منحصر به فرد فرهنگی است که از این حیث هیچ جانشینی ندارد، بیان کرد: پارک موزه دفاع مقدس حکایت نسلی را برای نسلهای بعد روایت می کند و ما در دیگر فعالیت های فرهنگی نمی توانیم کاری با این اثرگذاری بالا را بیابیم.

جلایی پارک موزه دفاع مقدس را قله فعالیت های خوب در حوزه دفاع مقدس دانست و ادامه داد: اعتبارات ساخت پارک موزه دفاع مقدس از استان تامین می شود و تنها با حمایت مادی و معنوی استان است که این پروژه ساماندهی خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار